הישג לתנועת המושבים: יקבלו פיצויים על תקופת הקורונה

לפי התיקון לחוק, המושבים ייכללו במתווה החדש של איחודי העוסקים. מדובר בעשרות אלפי חקלאים מההתיישבות העובדת, שלא היו זכאים לפיצויים עד היום בשל היותם מועסקים במסגרת איחוד עוסקים

הישג למזכ"ל תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח: מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר וסמנכ"לית רשות המיסים מירי סביון, אישרו אתמול (ב') את הכללת תנועת המושבים בתוך תיקון החוק לסיוע כלכלי בעקבות נזקי הקורונה. לההחלטה תאפשר לאלפי חקלאים במושבים לקבל פיצויים שלהם לא היו זכאים עד היום, בשל היותם מועסקים במסגרת איחוד עוסקים.

בהתיישבות העובדת יש עשרות אלפי חקלאים, חברים באגודות שיתופיות, שנרשמים יחדיו במסגרת "איחוד עוסקים". הם מדווחים יחד את דיווחי המע"מ, אבל כל אחד מהם הוא נישום עצמאי, שפועל באופן עצמאי ללא קשר ליתר העסקים, ומשלם את המיסים ישירות לרשות המיסים באופן נפרד. אלא שבשל היותם חברים באיחוד עוסקים, הוחלט ברשות המיסים שהם אינם זכאים לקבלת הפיצויים הקבועים בהנחיות הפעימה השלישית בגין נזקי הקורונה, אם הכנסתו השנתית של האיחוד עלה על 20 מיליון שקל.

"לתקן את הפגיעה והאפליה לרעה, ולהשוות את הפיצויים שלהם זכאים החקלאים לאלו של שאר העובדים במשק"

לפני כשבועיים תוקן החוק, והמגבלה שונתה ל-100 מיליון שקל בשנה. ב-29 ביולי הועלתה התקרה ל-400 מיליון שקל בשנה - וזה מה שאושר אתמול בתיקון לחוק.

יפרח הדגיש שיש מושבים שמחזור העסקאות שלהם כאיחוד עוסקים מגיע ואף חוצה את ה-100 מיליון שקל בשנה, ולכן ביקש במכתב ששלח למשרד האוצר ולרשות המיסים לתקן את הפגיעה והאפליה לרעה, ולהשוות את הפיצויים שלהם זכאים החקלאים לאלו של שאר העובדים במשק. בין המושבים שהכנסותיהם כאיחוד עוסקים מגיע ואף חוצה את ה-100 מיליון שקל בשנה, נמצאים נהלל, כפר ויתקין, כפר יהושע, עין יהב ולכיש, ובהם מועסקים אלפי חקלאים. החלטה זו תיוחס גם לקיבוצים, חברות גדולות וארגונים, שעובדיהם נמצאים במסגרת "איחוד עוסקים".

 

עמית יפרח

עמית יפרח