הטרור החקלאי הגיע למרכז הארץ: "לא סופרים אותנו"

ההתנכלויות שהיו שמורות עד כה רק לחקלאים באזורי הפריפריה בדרום ובצפון, הגיעו גם לאזור המרכז, כשחקלאי מושב גמזו, מתוסכלים בגלל גל גניבות, שמי שעומד מאחוריהם הם בעיקר התושבים הערבים מלוד ורמלה: "הבן אדם לא מרגיש שהוא מסתכן, גם אם יזמנו אותו לתשאול בתחנה, אז זה ייסגר בגלל חוסר עניין לציבור"

חקלאי הדרום והצפון סובלים כבר שנים מגניבות, הצקות וההתנכלויות רבות, דבר שמסמל יותר מכל את היעדר המשילות והשליטה של הממשלה באזורי הפריפריה, כשאין חוק ואכיפה ואיש הישר בעיניו יעשה. כעת התופעות שהיו שמורות רק לאזורים המרוחקים והמבודדים - מגיעות למרכז.

תומר גולדנברג, חקלאי ממושב גמזו, מגדל מטעי שסק, נקטרינה ואפרסק, שבמשך שנים רק שמע על המושג "טרור חקלאי", ובטח שלא חווה אותו באופן יום-יומי, מספר לחדשות כיפה כי כבר תקופה ארוכה הוא סובל מהצקות של ערבים מרמלה ולוד שמגיעים למטעים שברשותו וקוטפים כאוות נפשם מהפירות. 

"אנחנו חקלאים במושב גמזו - מרכז הארץ, לא התנחלות ולא פריפריה. עכשיו בתקופת הרמדאן זה שיא העונה של האפרסק, הנקטרינה והשסק, אלה פירות מאוד אטרקטיביים עם מחירים מאוד גבוהים. אני מוצא אותם מסתובבים פה וקוטפים פירות, בעיקר בשישי-שבת ובסוף היום", אומר גולדנברג בתסכול.

ביום שישי האחרון, הגיע גולדנברג למטעי השסק וגילה שם מספר ערבים קוטפים מהעצים, שלפי התיעוד, חלקם אף קיללו אותו ואיימו עליו. "זה סרטון מייצג מאוד", אומר גולדנברג, "הם זרקו עליי פירות ואבנים, קיללו. לפני שנה הרביצו לי, אז אני משתדל כמה שפחות להתחכך".

פשיעה חקלאית

פשיעה חקלאית