החקלאים הפגינו נגד חוק ההסדרים: "לא אנחנו עושקים את הציבור"

אלפי חקלאים הפגינו בגבול הצפון נגד הרפורמה של שרי האוצר והחקלאות • במהלך ההפגנה פרצו עימותים בין חקלאים לחיילים, לאחר שחלק מהמוחים ניסו לפגוע בגדר • "רשתות השיווק הן שעושקות את הציבור"

לפי חקלאים הפגינו היום (שלישי) במושב אביבים (סמוך לגבול ישראל-לבנון), נגד הרפורמה ששרי האוצר והחקלאות מנסים לקדם במסגרת חוק ההסדרים - ולא בהסכם מולם. עוד קוראים החקלאים לשרי האוצר והחקלאות לטפל ברשתות השיווק "שעושקות את הציבור", ולא לפגוע בחקלאים הישראלים "שנאבקים על פרנסתם".

במהלך המחאה פרצו עימותים בין חקלאים לחיילים, לאחר שחלק מהמפגינים ניסו לפגוע בגדר. ראש המועצה מרום גליל, עמית סופר, אמר כי "היה אירוע נקודתי של כמה חקלאים שהתעמתו עם כוחות הביטחון. האירוע הסתיים במהירות ונמצא בשליטה. אנחנו נמשיך במאבק שלנו בדרכים לגיטימיות. הרפורמה הזו תביא לא רק להרס החקלאות בישראל, אלא גם לסכנה של חרפת רעב".

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אמר בהפגנה כי "הרפורמה של שרי האוצר והחקלאות תגרום לחיסול החקלאות בישראל, לא תוריד מחירים לאזרחים, אלא רק תעשיר את רשתות השיווק והיבואנים. במקום לטפל בבעיות האמיתיות - הרווח החזירי של רשתות השיווק, שמרוויחות מיליארדים ומוכרות את התוצרת החקלאית פי שניים ופי שלושה מהמחיר שמקבל החקלאי, ופערי התיווך שמייקרים את המחירים - בוחרים השרים לפגוע במגדלי הביצים, הפירות והירקות, ששומרים בגופם על הגבולות".

הפגנת החקלאים

הפגנת החקלאים
צילום ארגון מגדלי הפירות