הולכים על כל הקופה

ישראל השתתפה לראשונה בתערוכת הבריאות בעולם הערבי • המקומיים כבר לא נלהבים מהנפט, ומוכנים לאתגרים חדשים איתנו - אך כשותפים, לא כקונים • רשמים מכרך המדבריות

מסלול הטיסה לאיחוד האמירויות עובר בעיקרו מעל המדבריות האינסופיים של סעודיה. בלב המדבריות מצוירים על הקרקע עיגולים מדויקים בצבע ירוק. הראשונים שנצפים נראים כמו מנחתי מסוקים, אבל אז מתגלה כמות לא סבירה של "מנחתים" - מאות עיגולים מדויקים להפליא, רובם ירוקים, שוברים את מראה המדבר המשמים.

הדיילת במטוס שמחה לענות לשאלה: זו שיטה יעילה שהם פיתחו לגידולים חקלאיים במדבר. סעודיה מצאה חלופות לגידולים החקלאיים העצמאיים: היא בעיקר רכשה חוות חקלאיות באוסטרליה ובאפריקה, וויתרה על גידולי החיטה וגידולים נוספים שצורכים כמויות גדולות של מים. אבל היא ממשיכה לגדל תמרים, פירות ואפילו פרחים בחממות מוגנות.

אחרי המדבריות הסעודיים נגלית דובאי השונה כל כך. נקודת הציון הראשונה היא מרכז פרארי. באמצע המדבר צץ מבנה אדום בצורת הלוגו הנחשק ובגודל של מקדש עלייה לרגל. מייד אחריו צצים המגדלים בכרך הבטון העצום, שמלמעלה ברור לגמרי שהוא נטוע בתוך אותו מדבר שאדיש לגבול בין סעודיה ליתר מדינות האזור. ומה שברור מלמעלה בלתי נתפס מהקרקע. חוץ מ־47 מעלות בצל, כלום לא מסגיר את העובדה שאתה מטייל בשטח שמתאים יותר לתנאי המחיה של אורחות גמלים.

דובאי

דובאי