ההתחממות מעמידה מינים בסכנת הכחדה וגורמת להתפרצות מזיקים בחקלאות

מ״תוכי-ים״ שמקננים בחוף האנגלי לצעידת הפינגווינים באנטארקטיקה, קופים בצמרות עצים באמזון ועוד מינים של חיות, עופות וצמחים שהמאחד ביניהם הוא הסכנה להמשך קיומם והישרדותם בעולם מתחמם. ארגון WWF מציין סכנה קיומית עבור 12 מינים ידועים מוכרים ואהובים על-ידי הקהל הרחב

לכבוד יום הסביבה, פורסמה על-ידי ״הקרן למינים בסכנה״ ( WWF) רשימה בשם ״מרגישים את החום״ ובה פירוט מיני צמחים וחיות שקיומם מאויים בגלל ההתחממות העולמית. בו בזמן מתפרסם מטעם ״ארגון החקלאות והמזון״ של האו"ם (FAO ) סקר שמראה איך שינויי האקלים גורמים להתפרצות מזיקים שמסכנים את ייצור המזון.

מ״תוכי-ים״ שמקננים בחוף האנגלי לצעידת הפינגווינים באנטארקטיקה, קופים בצמרות עצים באמזון ועוד מינים של חיות, עופות וצמחים שהמאחד ביניהם הוא הסכנה להמשך קיומם והישרדותם בעולם מתחמם. ארגון WWF מציין סכנה קיומית עבור 12 מינים ידועים מוכרים ואהובים על-ידי הקהל הרחב במטרה לעורר מודעות ודעת קהל בניסיון למנוע את האסון המתקרב אם הטמפרטורה תעלה מעל לרף שהוצב על-ידי אמנת פריז בשנת 2015 מעל ל 1.5מעלות צלזיוס. מדענים מזהירים כי העולם מתקרב במהירות לרף זה. האוקינוסים שמתחממים גורמים לעלית מפלס המים ולתופעות אקלים קיצוניות כמו גלי-חום, שטפונות, בצורות, שריפות ועוד, תופעות שמקשות על חיות וצמחים להסתגל לשינויים.

הסביבה הטבעית היא המערכת שתומכת בחיים, כאשר הרס המערכות ממשיך – הפגיעה היא כוללת, לא רק פגיעה מקומית אלא גרימה לחוסר יציבות של מערכות כדור הארץ עד כדי סיכון שרידותם של חיות ואנשים.

אם הטמפרטורה הממוצעת תעלה בשתי מעלות או תהיה גבוהה בשתי מעלות מהרף שהוצב באמנת פריז  (בהשוואה לפני התקופה התעשייתית) יפגעו מערכות סביבתיות באופן קטלני שלא יהיה ניתן לרפאן, עוד ועוד מינים יכחדו ומיליוני בני אדם  אנשים ברחבי העולם יהיו בסכנה מתמדת.

תוכי ים

תוכי ים