האם מפלגות הקואליציה יבטלו את צווי המכס על דבש וביצים של ליברמן?

נציגי מפלגת העבודה, מרצ, כחול לבן ויש עתיד פנו במכתב דחוף ליו"ר הכנסת בדרישה לכנס את מליאת הכנסת להצבעה על צווי המכס בדבש ובביצים.

למרות התנגדות בקואליציה, שר האוצר חתם על צווים ליבוא ללא מכס של דבש וביצים לפני כ-60 יום, וכעת הכנסת יכולה לבטל אותם

זירת התגוששות חדשה-ישנה בקואליציה: נציגי מפלגת העבודה, מרצ, כחול לבן ויש עתיד פנו במכתב דחוף ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה לכנס את מליאת הכנסת להצבעה על צווי המכס בדבש ובביצים.

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר חתמו על הצווים לפני כ-60 יום במסגרת הרפורמה בחקלאות, למרות התנגדות שותפיהם לקואליציה, והשבוע ניתן יהיה לכנס את המליאה כדי להצביע על ביטולם.

על המכתב חתמו סגן השר ח"כ אלון שוסטר, סגן השר ח"כ יאיר גולן, ח"כ רם בן ברק וח"כ רם שפע, כאשר הם מגובים ברוב חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה שיכולים אכן להוביל לביטול הצווים. הצבעה ראשונה תיתכן כבר ביום שני הקרוב וזו שבנושא הפירות והירקות בעוד שלושה שבועות על פי לוח הזמנים שבו הצווים נחתמו.

מאחורי הקלעים מבהירים בקואליציה כי יעדיפו שליברמן ופורר ייכנסו למשא ומתן מואץ עם החקלאים כדי להגיע להסכמות ב-48 השעות הקרובות, כך שלא תידרש הצבעת הביטול הלעומתית במליאה. בישראל ביתנו טענו בשבועות האחרונים כי נציגי החקלאים לא באים למשא ומתן עם משרד החקלאות בנפש חפצה.

במכתב כתבו חברי הכנסת: "כפי שהודענו חודשים מראש לכל הנוגעים בדבר, רפורמה ארוכת טווח עושים בהסכמה או שלא עושים בכלל. השבוע מסתיימים 60 הימים (את ימי הפגרה לא סופרים) מאז חתמו חד צדדית שרי האוצר והחקלאות על צווים המנוגדים להסכמות בקואליציה, על כן אין מנוס אלא להצביע על ביטולם השבוע במליאה. אנו תקווה שעוד השבוע ישכילו השרים להגיע להסכמות ובכך ניתן יהיה להימנע מהצבעה זו".

ליברמן

ליברמן
צילום מרק ניימן לע"ם