ד"ר מוניקה לשקוביץ-מזוז מונתה למנהלת המכון הווטרינרי ע"ש קמרון

האישה הראשונה בתפקיד:

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא: "אני סמוך ובטוח כי ד"ר לשקוביץ-מזוז תנהל את המכון הווטרינרי באופן מיטבי, כפי שניהלה עד היום את כלל המשימות שעמדו לפתחה"

ד"ר מוניקה לשקוביץ-מזוז נבחרה לנהל את המכון הווטרינרי ע"ש קמרון בשירותים הווטרינריים שבמשרד החקלאות ופיתוח הכפר. ד"ר לשקוביץ-מזוז היא האישה הראשונה שתמלא תפקיד בכיר זה, והאישה השלישית שנבחרה אי פעם למלא תפקיד בהנהלה המצומצמת של השירותים הווטרינריים, אחרי ד"ר חן הניג, רופאה וטרינרית ראשית לרווחת בעלי החיים, וד"ר ריבה בן-עזרא, רופאה וטרינרית ראשית לפיקוח על מוצרים מן החי. היא תיכנס לתפקידה עם פרישתו לגמלאות של ד"ר בוריס יעקובסון, שעבד במשרד החקלאות במשך 43 שנים, מתוכן 18 שנים כמנהל המכון, בחודש דצמבר הקרוב.

ד"ר לשקוביץ-מזוז, בת 47, עובדת במשרד החקלאות מזה כ-23 שנים. כילידת ברזיל, היא הוסמכה לראשונה כרופאה וטרינרית באוניברסיטת פאוליסטה שבסאו פאולו. בהמשך התמחתה ד"ר לשקוביץ-מזוז בתחום הפרזיטולוגיה בדגש על הבריאות הציבור. בנוסף לכך, ד"ר לשקוביץ-מזוז בעלת תואר שלישי מהפקולטה לרפואה, וכן תואר מוסמכת במדיניות ציבורית (תוכנית מנהלים) שניהם מהאוניברסיטה העברית שבירושלים. את דרכה המקצועית במשרד החקלאות ד"ר לשקוביץ-מזוז החלה כרופאה וטרינרית בחטיבה לפרזיטולוגיה שבמכון הווטרינרי. בהמשך, לקחה חלק במשלחת להדרכת עובדי השירותים הווטרינריים באנגולה להתמודדות עם פרזיטים, וכן שימשה כמרכזת ויועצת מטעם ישראל לתכנית התאומים (Twinning) של האיחוד האירופי לחיזוק יכולות האבחון הווטרינרי בישראל. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת החטיבה לפרזיטולוגיה במכון הווטרינרי. לצד זאת, ד"ר לשקוביץ-מזוז מקדמת מחקר וידע בתחום התמחותה (במחלות טפיליות), ושותפה לוועדות שונות בארץ ומחוצה לה הנוגעות לבריאות בעלי חיים, בריאות הציבור, ניסויים בבעלי חיים, בטיחות ביולוגית ועוד.

בתפקידה כמנהלת המכון הווטרינרי ע"ש קמרון בשירותים הווטרינריים, תהיה ד"ר לשקוביץ-מזוז אחראית על כ-85 עובדים, שמשמשים כזרוע האבחונית והמחקרית של השירותים הווטרינריים. בתוך כך, נכללות כלל הבדיקות לאבחון מחלות בעלי חיים, כמו גם מחלות המשותפות לבני אדם, בדיקות לזיהוי הרעלות, בדיקות בטיחות מזון מן החי ומזון לבעלי חיים, ייצור תרכיבים לבעלי חיים, הדרכה בנושאים וטרינריים שונים וביצוע מחקרים יישומיים לרפואה וטרינרית. כחלק מהמכון פועלים הן מרכזים לאבחון מחלות ספציפיות, כדוגמת כלבת וברוצלוזיס. אחד מאותם מרכזים, המעבדה הרפרנטית לאבחון ברוצלוזיס, היא מעבדת יחוס בינלאומית המשמשת את הארגון העולמי למחלות מגפתיות (WOAH) וארגון החקלאות של האו"ם (FAO).

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא: "ד"ר לשקוביץ-מזוז היא רופאה וטרינרית רבת פעלים ובעלת ניסיון ארוך שנים, אך חשוב לא פחות, היא ניחנה ברצינות, יסודיות ואהבה למקצוע. תפקידה החדש נושא אחריות מרובה לבריאות בעלי החיים ובריאות הציבור, לאור הבדיקות והמחקרים הרבים שמתבצעים מידי יום במכון הווטרינרי. אני סמוך ובטוח כי ד"ר לשקוביץ-מזוז תנהל את המכון הווטרינרי באופן מיטבי, כפי שניהלה עד היום את כלל המשימות שעמדו לפתחה". 
 

מוניקה לשקוביץ-מזוז

מוניקה לשקוביץ-מזוז
צילום משרד החקלאות