דיכטר לסמוטריץ': "הגבל את יבוא החלב ל-3 חודשים"

למרות שבעוטף עזה משקמים רפתות פגועות ואין החרפה במחסור בחלב, שר החקלאות קורא למכסת יבוא מוגבלת:

עד 10 מיליון ליטר חלב ניגר לחודש (33% מהצריכה בישראל) למשך 3 חודשים, אחרת מדובר ב"פגיעה ברוחם ובחוסנם של כלל גורמי שרשרת ייצור החלב הניגר - מרפתנים ועד מחלבות שפועלים במאמץ עילאי"

הממשלה ממשיכה לעודד יבוא חלב, "עבור ביטחון תזונתי", למרות שהלחימה לא גרמה להחרפת המחסור בחלב. בעוטף עזה רפתות נשרפו, רפתנים נרצחו ובמשרד האוצר מבקשים לחתום על צו לייבוא חלב ללא מכס למשך 6 חודשים כאילו לא הייתה מלחמה. בהתאחדות הרפתנים מבקשים לעצור את המהלך בעוד ששר החקלאות אבי דיכטר, רוצה להגיע לפשרה.

דיכטר פנה היום (ו') במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובכירי משרדו, שגם בעת הזאת חותרים לייבוא חלב מטורקיה ופולין: "בהישען על הצגת הנתונים על ידי גורמי המקצוע במשרדך בדבר ירידה באספקה של 7% (לא הוצג ביסוס לנתון) שמעיד על מחסור של 7% ועל אף העמדה המקצועית שהועברה על ידי משרדי, הנני מבקשך לפעול לפתיחה מיידית של מכסה מיוחדת פטורה ממכס לתקופת הלחימה, לייבוא של עד 10 מיליון ליטר חלב ניגר לחודש (33% מצריכת החלב בישראל) למשך 3 חודשים שתחולק על ידי משרד החקלאות", כתב.

הוא הוסיף, כי "פתיחת הייבוא באופן מבוקר הינה הצעד האחראי והשקול, תוך מתן ביטחון לכלל הגורמים בשרשרת הייצור של החלב הגומי במדינת ישראל לאור חשיבות חיזוק הייצור המקומי בימים אלו. אפעל לקבלת הסכמות רחובות מהענף לפשרה זו".