בלי הסכמות: ליברמן ופורר ביטלו מכסים על חלק מהפירות והירקות

שרי האוצר והחקלאות הודיעו כי חתמו על צו שכולל ביטול מידי של המכס על אבוקדו, שום, אפונה, שעועית, תאנים, אננס, פירות יער, פטריות ועוד. בנוסף, מנהל רשות המיסים הודיע על הגדלת התוספת למענקי העבודה ומנכ"ל משרד האוצר הודיע על פעולות נגד הריכוזיות - אך צעדים אלה מצריכים חקיקה

שר האוצר אביגדור ליברמן הכריז הבוקר (שלישי) יחד עם שר החקלאות עודד פורר רשמית על הוצאתה לדרך של הרפורמה בחקלאות, אותה הם מקדמים כבר חודשים רבים, ללא הסכמות עם החקלאים המקומיים שניסו להילחם בה.

ליברמן ופורר חתמו על צו שכולל ביטול מידי של המכס על מגוון פירות וירקות (אבוקדו, שום, אפונה, שעועית, תאנים, אננס, פירות יער, פטריות ועוד). לפי האוצר, יתר המכסים על פירות וירקות טריים, קפואים ומשומרים, יופחתו באופן הדרגתי על פני חמש שנים כדי לשמור על החקלאות המקומית ולאפשר תקופת הסתגלות.

לצד הפחתת המכסים, הרפורמה כוללת לפי האוצר חבילת תמיכה רחבה לענף החקלאות בעלות של מאות מיליוני שקלים בשנה: תמיכה תקציבית ישירה לכל חקלאי פר דונם מעובד; הרחבת הטבות מס באמצעות חוק עידוד השקעות הון; תמיכה בסימון תוצרת מקומית; הוזלת התשומות לחקלאי (חומרי הדברה וכו'); והשקעה של מעל שני מיליארד שקלים עבור חדשנות והעלאת פריון בענף החקלאות. בנוסף, יינתנו מענקי השקעות וחדשנות לרכש ציוד ומכונות חדשניות, שיתופי פעולה עם סטארטאפים ועוד.

שר החקלאות מר עודד פורר

שר החקלאות מר עודד פורר
צילום" לע"מ