בית המשפט הורה על סילוק אנטנות סלולריות

אנטנות סלולריות שהוצבו על אדמה חקלאית באגודה שיתופית

קרקעות המדינה ניתנו לאגודות החקלאיות לצרכי חקלאות, ולא לשם שירות של אינטרסים כלכליים שאין עניינם בחקלאות

בעבר, נתן ועד האגודה הסכמתו להשכרת המקרקעין לחברות הסלולר, אולם לאחר זמן חזר בו. בית המשפט הורה על סילוק האנטנות וקבע, כי הרשאה שניתנה ע"י האגודה להשכיר את הנכס "היא בגדר היתר של רצון טוב, שהאגודה יכולה לחזור בה ממנו ולבטלו בכל רגע." כן קבע בית המשפט, כי קרקעות המדינה ניתנו לאגודות החקלאיות לצרכי חקלאות, ולא לשם שירות של אינטרסים כלכליים שאין עניינם בחקלאות.

בית משפט השלום הורה לאחרונה לחברות הסלולר "סלקום" ו"פלאפון" לסלק את האנטנות שהקימו במושב בית גמליאל על קרקע שיועדה לחקלאות. נקבע, כי אכן כעשרים שנה קודם לכן, וועד האגודה נתן את הסכמתו להקמת האנטנות, אולם על פי בית המשפט, אין הדבר מונע מוועד חדש לבטל את ההסכם, במידה ואינו תואם את גישתו.

סיפור המעשה

האגודה השיתופית "בית גמליאל מושב עובדים" היא בעלת הזכויות בקרקעות המושב, וזאת, כחלק מהסכם משבצת שנחתם בין האגודה לבין רשות מקרקעי ישראל ("רמ"י").

האגודה הגישה תביעה נגד חברי המושב, אשר השכירו לחברות הסלולר "סלקום" ו"פלאפון" נכס המצוי בחלקה ב' שברשותם, המיועדת לחקלאות בלבד, לצורך העמדת אנטנות מטעמן.

האגודה הגישה תביעה לפינוי ולסילוק יד של חברי המושב מהמקרקעין וכן ביקשה לקבל את דמי השכירות שקיבלו חברי המושב במהלך השנים מחברות הסלולר, בסך של כ- 1.2 מיליון ש"ח. האגודה טענה, כי אין לחברי המושב זכות קנויה בנכס המוחזק על ידם, וכי החלקה עומדת לרשותם לשימוש זמני בלבד ולצרכי חקלאות בלבד.

חברי המושב טענו מנגד, כי הסכמת המושב, לפני כעשרים שנה, להשכרת השטח לצורך הקמת אנטנות סלולריות, היא הרשאה בלתי הדירה, כלומר כזו שהמושב אינו יכול לחזור ממנה. עוד טענו, כי מטרתה האמיתית של האגודה אינה סילוק האנטנות, אלא העברת הנכס לבעלותה באופן שההכנסות מהשכרתו לחברות הסלולר יגיעו לידיה.