"באין חקלאות תפרע מדינה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, כ"ג בתשרי, 29 בספטמבר, את נציגות ההתיישבות העובדת.

נציגות ההתיישבות העובדת מהווה את הנהגת החקלאים במדינת ישראל. במפגש השתתפו יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח, יו״ר המרכז לשלטון אזורי שי חג׳ג׳, מזכ״ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות וחקלאי מרמות נפתלי ירון בלחסן, מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים יעקב בכר וסגן ראש המועצה האזורית מטה יהודה בני אלירז.

הנשיא הביע את הערכתו הרבה לחקלאי ישראל ואמר: "אני רואה עצמי כידיד של ההתיישבות, החקלאות, המועצות האזוריות, הקיבוצים, המושבים, המרחב הכפרי באשר הוא וכל הגורמים שעוסקים במונח המדהים הזה שנקרא "עד התלם האחרון". זה לא מונח של מה בכך. כך באמת נבנתה מדינת ישראל, וכל מי שלומד היסטוריה ומכיר את המורשת של העם יודע שללא חקלאות לא הייתה מדינת ישראל. ואומר יותר מכך- הרי נאמר במקורות, "באין חזון יפרע העם" אז אני אומר: באין חקלאות תפרע מדינה. לכן בית הנשיא רואה עצמו כגורם ממלכתי חשוב שתומך בחקלאות."

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח הודה לנשיא ואמר: ״ההנהגה החקלאית, מודה לך כבוד הנשיא, בשם כל החקלאים מכל רחבי המדינה ומכל הענפים החקלאיים על תמיכתך לאורך השנים בחקלאות הישראלית ובחקלאים הישראלים. חקלאי ישראל מספקים תוצרת טרייה ומגוונת עבור כלל אזרחי המדינה בעתות שלום ולחימה ובמשברים כדוגמת הקורונה. דרך השקעות בחדשנות ובדור ההמשך נוכל להבטיח את עתידה של החקלאות הישראלית ובכך את עצמאותה של ישראל. אנו מעריכים את תמיכתך בחקלאות הישראלית ובהבנתך בקיומה של החקלאות וההתיישבות הישראלית כאינטרס לאומי למדינה , לאזרחי ישראל ולדורות הבאים."

ירון בלחסן עם נשיא המדינה  יצחק הרצוג

ירון בלחסן עם נשיא המדינה  יצחק הרצוג