ארגון מגדלי הפירות בישראל והנוטעים אבלים על לכתו של עזרא מאיר, ז״ל- 28.3.2021 - 25.5.1929

עזרא מאיר נולד בפולין בשנת 1929, בן בכור לאנולה מאייר ואהרון ראובן, שעלו ארצה בשנת 1930. המשפחה הצעירה התיישבה בקבוצת שילר. את ילדותו ונעוריו, כמו כל קיבוצניק, העביר בלימודים ועבודה, ואת שנות לימודיו י״א-י״ב, סיים ב'מקווה ישראל'. בשנת 1948 ועד סוף 1950 שירת בחיל התותחנים ועם שחרורו חזר הביתה, ישר לרפת.

עזרא מאיר, נבחר ליקיר ארגון מגדלי הפירות בשנת 2016  וכך נכתב עליו:

עזרא הגיע למערכת הפעילה של ענף הפירות אחרי שנים רבות עבודה בענף המטעים בקבוצת שילר. כחלק מעשייתו האינסופית, גם ניהל את אגף שיווק הפירות בתנובה, היה חבר במליאת מועצת הפירות, פעיל בולט בשטח. בעזרא התגלמו הלכה למעשה, שתי תכונות חשובות, סמכות וחברות, שרק לעתים נדירות מצליחות ללכת יד ביד. אצל עזרא השילוב הזה זה עבד טוב.

עזרא בקיא היה בכל רזי המטע, מגידול העץ ועד ניהול שיווק הפרי. הוא 'חי' את השטח וחרש את הארץ מצפון לדרום בקצב מסחרר. המגע הישיר עם המגדלים והמטעים היה סם חיים עבורו והוא הכיר כל עץ וכל מגדל על בעיותיו המקצועיות והאישיות. הענף בימי הזוהר של פעילותו ידע ימים קשים בוויכוחים ומאבקים עם המוסדות לשמירת הנוטע, המטע ורווחיות הענף. עזרא פיתח יחסי עבודה עם משרדי החקלאות והאוצר, למען קידום הנושאים הדורשים טיפול לשמירה על הקיים. קשריו העמוקים ויחסיו הטובים עם המערכות הסיטוניות, התעשיינים, המשווקים והמוסדות החקלאיים הביאו את כל מכריו והעובדים מולו להבין שלפניהם אדם משכמו ומעלה, מסור לענף, לתפקידיו.
עם עזיבתו את מועצת הפירות ניהל עזרא את פרויקט נטיעות ההדרים בחבל הבשור והקדיש לכך את כל מרצו. גם שנים לאחר שובו לשילר היה חבר בוועדת ביקורת של מועצת הצמחים ושימש כבורר בלא מעט פרשיות. על כל אלה ועל הרבה מעבר לכך הוענק לעזרא מאיר אות יקיר ארגון מגדלי הפירות לשנת 2016.

דברים שנכתבו על ידי אורה ערמוני בשנת 2004- לרגל ציון יום הולדתו ה 75- של עזרא מאיר ז"ל "עזרא ללא הפסקה"
רשימת התפקידים שמילא עזרא בשנות חייו ופעילותו היא חלקית בלבד: כחבר בקבוצה החל את דרכו כרפתן והיה ממכניסי החליבה הממוכנת לרפת, שימש כמרכז משק, יצא ל׳שליחות׳ - הגשת עזרה וסיוע, ייעוץ וחיבוק לקיבוץ צאלים שבנגב, היה בין מקימי ענף הנשירים וריכוזו כולל הקמת בית אריזה וקירור. עזרא שימש במהלך השנים כמא״ז ופעיל היה בוועדות שונות, בהן ועדת
קליטה, תכנון, תרבות, סיעוד, ועדת חינוך, הוועדה הכלכלית וכמובן בחב׳ ׳שילטקס׳, מפעל הטקסטיל של קבוצת שילר. במהלך חמש שנים (לא ברצף) שימש בתפקיד מזכיר הקבוצה.
בהמשך ניהל עזרא את אגף שיווק הפירות בתנובה, היה חבר בהנהלת אגרסקו, חבר מזכירות פעיל במיוחד בארגון מגדלי הפירות, מנכ"ל מועצת הפירות, ניהל את פרויקט נטיעות ההדרים במסגרת ׳נגב של צמיחה׳, בעל תואר ׳חקלאי מצטיין׳ ואות יקיר ארגון מגדלי הפירות לשנת 2016
"עזרא היה מורה נבוכים״, אומרים עליו חבריו ועמיתיו, ״הוא ניחן בשכל ישר, חוכמת חיים ואינטואיציה, כריזמה וסמכות, כנות ויושר״.
עם שובו הביתה לשילר המשיך עזרא, במקביל לעבודה במטע, בפעילות בקרן נזקי טבע, בארגון מגדלי הפירות ומועצת הפירות ובין השאר במשהו מיוחד: בוררויות וגישורים בין גופים חקלאיים שונים.

עזרא, איש העשייה הרגיש, המוכשר והבלתי נלאה - נוח בשלום על משכבך ויהא זכרך ברוך.
תנחומינו למשפחה ולבית שילר.
ירון בלחסן, מנכ״ל ארגון מגדלי הפירות, וחברי הנהלת הארגון והנוטעים.
 

עזרא מאיר, נבחר ליקיר ארגון מגדלי הפירות

עזרא מאיר, נבחר ליקיר ארגון מגדלי הפירות בשנת 

צילום: ארגון מגדלי הפירות