אקספו דובאי

מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נעמה קאופמן-פס, ייצגה הבוקר את ישראל בפאנל שנערך בביתן האיטלקי בתערוכת אקספו דובאי במעמד שר החקלאות האיטלקי ונציגי איחוד האמירויות

הנושא המרכזי של הפאנל: קידום עתיד בר-קיימא במזון ובחקלאות
נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "הפאנל הוא אירוע חשוב לטובת שיתוף הידע שצברנו, המסייע להתמודד עם האתגרים של משבר האקלים בענף החקלאות. השילוב בין תנאי האקלים במדינת ישראל, המוח הישראלי ושיתוף הפעולה עם מדינות נוספות - הם אלו שיספקו את הכלים הטובים להמשך ייצור מזון מבטיח, אל מול האתגרים הניצבים בדרך" 
מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נעמה קאופמן-פס, השתתפה הבוקר (יום ג') בפאנל, במעמד שר האיטלקי למדיניות חקלאית, מזון וייעור, סטפנו פטואנלי, בביתן האיטלקי במסגרת התערוכה הבין-לאומית אקספו דובאי. בפאנל השתתפו נציגים מאיחוד האמירויות ומאיטליה, מכוני מחקר, מוסדות לימוד מוכרים וחברות מובילות אשר שיתפו ברעיונות ובידע בכל הנוגע להבטחת ייצור מזון וכלים שמיישמים במדינותיהם. כל זאת, במטרה להביא לדפוס פעולה יעיל יותר בכל הנוגע להתמודדות עם משבר האקלים, לרבות קידום מחקר ופיתוח של טכנולוגיות מזון וחקלאות בר-קיימא. אלו עתידים להביא לביטחון במזון בקרב אוכלוסיית העולם כולה. 

במסגרת הפאנל, עסקה קאופמן-פס ביתרונותיה הברורים של מדינת ישראל, ובתפקיד שממלאת הממשלה כגורם מחבר המתמרץ את הפעילות והשילוב בין התחומים השונים. הבולט שבהם הוא יתרון הקוטן, שנובע מגודלה הקטן של מדינת ישראל. והוא זה שמאפשר את החיבור בין הממשלה לבין החקלאים, הטכנולוגיה והמחקר. יתרון זה בא לידי ביטוי בחיבור מוצלח בין טכנולוגיה לבין חקלאות, ומקדם את החדשנות בחקלאות הישראלית. 
עוד עסקה קאופמן-פס בשינוי המדיניות המתוכנן בעקבות הרפורמה בחקלאות, שיביא לביטחון מזון בצורה מיטבית, אל מול אתגרי משבר האקלים. כל זאת באמצעות מענקים ותמיכות ישירות בחקלאים בתקציבי עתק, שיסייעו בהטמעת טכנולוגיות חקלאיות, לצד המשך השקעה מירבית בכל הנוגע למחקר ופיתוח הענף. כל אלו עתידים להפוך את החקלאות הישראלית למודרנית ומדייקת יותר.
האירוע שהתקיים הבוקר הוא אירוע נוסף אשר מביא לשיתוף ידע בין מדינות, וליצירת שיתופי פעולה. איטליה היא אחת המעצמות החקלאיות המובילות את ענף ייצור המזון, ובפרט שוק המזון האורגני המקומי, שנחשב למפותח ומיוצא לשווקי אירופה המרכזיים. שיתופי הפעולה של מדינת ישראל ואיטליה נמשכים כבר למעלה מ-40 שנים, ובאים לידי ביטוי, בין היתר, בתחומי המחקר והפיתוח בחקלאות, וכן ייצוא תוצרת חקלאית ויבוא. ולצד זאת, ישנם תחומים פוטנציאליים נוספים, לרבות דגש על מחקר בתחום ייעול השימוש במים, פיתוח התיירות החקלאית וכדומה. 
 

ביקור משרד החקלאות בדובאי

ביקור משרד החקלאות בדובאי
צילום משרד החקלאות