אבוקדו ישראלי בקניה

לא רק וולוו וכדורגל: זה המיזם החדש של יעקב שחר בקניה

שותפות של קבוצת גרנות עם בעלי מכבי חיפה יעקב שחר וקבוצת SMP, תקים חווה חקלאית לגידול אבוקדו בקניה אשר צפויה להניב תפוקה של כ-10,000 טון אבוקדו מדי שנה

גרנות, מגדלת האבוקדו המובילה בישראל, הנחשבת ליצואנית הפרי הגדולה ביותר, תגדל לראשונה אבוקדו מחוץ לישראל. חברת גרנות אינטרנשיונל, שותפות של קבוצת גרנות עם יעקב שחר וקבוצת SMP, חתמה על הסכם שותפות עם חברת Agris, המשמשת כחטיבת החקלאות והייעור של חברת ההשקעות הבריטית Maris, להקמת חווה חקלאית לגידול אבוקדו בקניה.

החווה, שתפעל תחת השם Ndabibi, מוקמת בתמיכת קרן ההשקעות הבינלאומית AgDevCo ומתפרסת על שטח של כ-4,500 דונם. השותפות משלבת את המומחיות של גרנות כאחת מיצרניות ומשווקות האבוקדו הגדולות בעולם עם הידע והקשרים המקומיים של Agris.

חוות נדביבי תאפשר לגרנות להבטיח אספקת אבוקדו לאורך כל השנה ללקוחותיה בשווקים, בעיקר מערב אירופה, באמצעות זרוע השיווק של החברה – Granot Fresh. "השותפות שלנו עם Agris ו-AgDevCo מאפשרת לנו לרתום את הפוטנציאל של קניה כאחד המקומות הטובים בעולם לגידול אבוקדו", אומר גיורא מרום, מנכ"ל קבוצת גרנות. "עם שרשרת ערך מקצועית נוכל לייצר מוצר מעולה באזורי גידול מגוונים. זה מתיישב עם התוכנית האסטרטגית שלנו להפוך לשחקן גלובלי בשוק האבוקדו בכדי לחזק את המגדל הישראלי ולשמור על מקומו במדף לאורך כל השנה. בשותפות זו מצאנו את הניסיון והנוכחות המזרח אפריקאית שאנו צריכים. הערכים של כל השותפים במיזם תואמים ואנו בטוחים ששיתוף הפעולה בינינו יהיה גדול מסך חלקיו".

חוות נדביבי נהנית מתנאי גידול אידיאליים ונמצאת במרחק של פחות מיום נסיעה לנמל הבינלאומי של מומבסה, לקישורי ים לאירופה ולשווקים מתפתחים מרכזיים. בחווה, בה מגדלת Agris גידולים נוספים, יועסקו כ-2,000 איש, והיא תהפוך למרכז של יצירת אפשרויות תעסוקה והכשרה לקהילות המקומיות.