אבוקדו בשל וחקלאים חסרי אחריות

המוצר "אבוקדו בשל", המשווק באריזות קרטון קטנות, נולד על-רקע עוגמת נפש שנגרמה ללקוחות שקנו פירות אבוקדו קשים שמיאנו להבשיל, ונאלצו לזרוק אותם לפח.

אורנה סנדל מועצת הצמחים מסבירה שמדובר בפירות בוסר שנקטפו ושווקו על-ידי חקלאים חסרי אחריות שרוצים לגרוף רווחים מהמחיר הגבוה של הפרי בתחילת העונה

"אין אבוקדו שלא מבשיל" מסבירה אורנה סנדל ממועצת הצמחים. לדבריה, כל זני האבוקדו נקטפים רק לאחר בדיקה מדעית המוכיחה שכמות "החומר היבש" השומני, נאגרה בפירות בכמות שמספיקה להביא אותם לשלב שבו הפירות יכולים להבשיל ולהתרכך ולהיות מוכנים לאכילה ללא החיבור לעץ. כל זן אבוקדו מגיע לשלב הרצוי במועד אחר ואולם אם קוטפים את הפרי מוקדם מדי, כשכמות החומר היבש השומני אינה מספקת כדי לחולל את תהליך ההבשלה וההתרככות, הפרי הקשה שנקטף לא מתרכך, או שהוא מתרכך בצורה לא אחידה, משחיר ומצטמק ואינו אכיל.

המועד המסוכן לקניית אבוקדו בוסר שאינו מתרכך הוא בתחילת העונה. לא מכבר יצאה מועצת הצמחים בקריאה לציבור לציבור שלא לקנות אבוקדו מוארך מזן 'גליל' לפני סוף אוגוסט מכיוון שהפרי עדיין לא בשל. זן גליל הוא בעל צורה אגסית מוארכת עם קליפה בהירה וחלקה. עונת הקטיף של הזן הזה מתחילה לקראת סוף חודש אוגוסט. אולם, כך נטען בהודעת מועצת הצמחים, מדי שנה, כשהפרי מהעונה הקודמת כמעט אוזל "ממהרים מעט חקלאים חסרי אחריות לקטוף אבוקדו בעודו בוסר כדי לנסות ולפדות עבורו מחיר גבוה, אך פוגעים במוניטין של הפרי ומרתיעים בכך את הצרכן לזמן רב".

אבוקדו

אבוקדו
Image by tookapic from Pixabay