פאנלים סולאריים חכמים הם פתרון לאזורי חקלאות

פאנלים סולאריים חכמים הם פתרון לאזורי חקלאות במלחמה, אבל דווקא בארץ הם נתקלים בחסמים

טכנולוגיית אגרו-וולטאי עושה שימוש בפאנלים סולאריים שנעים עם השמש, מגינים על גידולים רגישים ומפיקים חשמל בו-זמנית | היא יכולה לשקם את מצבו הקשה של ענף החקלאות בגבולות ולשפר את הביטחון התזונתי, אבל עיכוב של הרפורמה ברשות החשמל חוסם אותה

למרות שבארצות אירופה, קנדה וארצות מתקדמות נוספות, החלו בהקמת מתקני אגרו-וולטאי, עקב איום משבר האקלים ההולך ומחריף, בישראל הנושא מדשדש, ללא הכוונה ברורה ואסטרטגיה הכוללת היבטים של ביטחון מזון ואנרגיה יחד. יישובים חקלאיים שרצו להתחיל בהכנת תוכנית ומימוש הקמת המתקנים בשטחם, נחלו אכזבה מהתהליך המייגע. 

כעת – דווקא עקב האתגרים הרבים שהביאה המלחמה בעוטף ובגבול הצפון, יחד עם התעצמות נזקי אקלים ומזג אוויר קיצון, החלה הקלה בהתנהלות הבירוקרטית, ויזמים וחברות האנרגיה פונים ישירות לגורמי החקלאות ובעלי הקרקעות באזורים שספגו קשיים והפסדים קשים עקב המלחמה, לטובת תכנון והקמת מתקנים סולאריים בשטחם. 

טכנולוגיית אגרו-וולטאי מסתמנת כפתרון לאזורי חקלאות שנפגעו במכלול נושאים, הן ביכולת לנהל ולטפל במטעים ובשטחי החקלאות באזור צבאי סגור, הן לשקם את נזקי מזג האוויר, במיוחד בחורף האחרון שהיה החם ביותר מזה 30 שנה, והן בשל מחסור עצום בכוח אדם, בשל עזיבת העובדים הזרים בחקלאות את ישראל לאחר 7 באוקטובר.